Titta på hus

På måndag ska vi iväg och kolla på vårt första hus. Eller. Vårt första hus i Stockholm. Vi kollade ju på ett hus i St Olof nere på Österlen för nåt år sen. Men det var liksom aldrig på allvar. Mr Hilarious kunde ju gottammit inte stå rakt där. Från 1880 var det. Då var folket verkligen småfolk. Ni vet. Small people.

Himlans fint hus verkar det vara. Fast inga äppelträd. Inte päron eller plommon heller. Så det huset går egentligen bort. Vi är mest där för lingot. Så vi fattar vad man ska fråga om och sådär när det verkligen gäller. Typ stammar bytta. Ni vet. Fast sånt man frågar på hus. Inte lägenheter. Är det torpargrund. Oljepanna. Ja ni fattar.

 

Posted in Hus

2 thoughts on “Titta på hus

  1. Jag skulle aldrig kunna köpa hus inser jag. Jag skulle bara säga ”åh fint, låt oss köpa”. Som när vi skulle köpa bilen. Jag bara ”ja den blänker, den köper vi”, men så började min pappa kolla under bilen och massa konstiga detaljer i den där stora saken som låter under det där stora locket längst fram på bilen. Motorn? Jag som knappt kan tanka. Herregud.

Kommentera

