Potentiella mansions

Idag har vi åkt bil. Ja. Det är ju ganska stort när man bor i centrala Stockholm och aldrig gör sånt. Men eftersom vi lånar mammas och pappas bil några veckor så passar vi på att göra sånt man aldrig kan göra annars. Som att åka till Sigtuna till exempel.

Där kan man till exempel sätta sig i en park och äta medhavd matsäck, mata barnet med burkmat och lata sig. Helt väsenskilt från sånt man gör hemma/i Stockholm. Och vi hade även den goda smaken att ta oss till Skokloster. Skokloster är egentligen inget kloster utan ett slott modell stort och fasansfullt vackert. Jag skulle verkligen kunna tänka mig att bo på ett slott. Om jag hade möjlighet till det. Jag menar. Jag skulle verkligen kunna tänka mig att BO I ETT SLOTT. Kanske inte hela livet, men ni vet, några månader om året, så att själen kan få ro. Sen tror jag iochförsig att jag skulle bli hyfsat spökrädd av att bo i slott, för hjälp är det många spöken som väljer att spöka på just slott, men ändå. Några månader skulle jag stå ut. Så Frippe Reinfeldt, GE MIG MITT SLOTT NU!

I alla fall. Inte speciellt billigt att bo i Sigtuna heller vad det såg ut i mäklarannonserna inne i ”stan”. Man ba ”4,7 millar för en liten skolåda”. Say what liksom.

Posted in Hus

One thought on “Potentiella mansions

Kommentera

