Sudda sudda sudda sudda bort din sura min

Alltså.

Detta.

Är så himla trött på att vi bor i ett berg av trasor och damm och gamla ölburkar och leksaker och disk och filtar och damm (sa jag damm?) att jag ikväll har röjt undan det värsta från golvet och bara dragit igenom med dammsugaren. Mitt i läggningen av barnet. För jag fick panik. Vi har satanigatan så mycket grejor. Vi behöver 1) slänga, 2) ett större boende eller 3) lägga saker/möbler/mm i förrådet. Och jag röstar för tvåan. På grund av är ekorre. Har typ samlarmani light. Är ej fullt utvecklat än för kan slänga saker. Men tycker att det är 1) svårt 2) onödigt pga kan komma till användning och 3) inte miljövänligt att slänga saker.

I alla fall. Nu är jag peppad. Det är höst. Ska ta tag i höstsaker. Ni vet. Dricka te. Baka bröd. Kratta löv (om jag hade haft några). Lära mig spela gitarr. Läsa böcker. Kura skymning. Allt det där som är så underbart med hösten. Hösten är bäst. Aj lavv jo höst!


One thought on “Sudda sudda sudda sudda bort din sura min

  1. Mmm, hösten. Jag är ju lite störd, jag älskar hösten. Kanske till och med mer än sommaren. (Vintern däremot, den ska vi inte ens tala om. Djävulspåhitt.) Alla de där höstsakerna, ljusen, filtarna, böckerna, soffmyset! Och så är höstkläderna och stövlarna så mycket finare Ja, hej hösten, du får komma nu.

Kommentera

