Bloggeri bloggera

Det kom ett nytt brev från Skatteverket idag. Nu med rätt namn. Onödigheten i det första brevet? Cirka helt.

Och idag har jag fått luncha med finaste kvinnorna. Jag och Eddan på grekiskt med 4everfine och grannen. Himlans bra kvinnor de där. Och sen sprang vi och hämtade bilnycklarna hos käre bror. Sen gjorde jag och barnet en liten utflykt till Huddinge för att hämta ett stycke bil inför helgen. Jag passade på att ta en sväng om in på IKEA i Kungens kurva också. Ett diskmaskinsskydd stod på inköpslistan. Och det var också allt som fick komma med hem. Helt sjukt. Första gången jag kommer från IKEA med enbart det jag avsåg att köpa. Brukar ju alltid bli en massa annat. Men icke.

Nu har min faster från Los Angeles anlänt till Sverige också. Och i helgen kommer kusin Erik och hans tjej också. Så nästa vecka ska vi äntligen träffas igen. Det var två år sedan jag träffade Erik, och hans tjej har jag aldrig träffat. Sist vi sågs var i New York då vi firade min trettioårsdag. Men eftersom jag ska ner och vakta mammas och pappas hus (vattna blommor mm) passar det ypperligt med att de kommer. De kommer nämligen att hänga i Skåne/Småland mest.

Min trettioårsdag ja. Första och förhoppningsvis enda gången jag blivit neddrogad på ett uteställe. Och det var läskigt hör ni. Ni lissna på mitt råd och inte litta på nån. Okej? Men nog om det, jag utvecklar kanske det i mina memoarer en vacker dag.

Sen är Mr Hilarious sen hem idag. Han har varit i Linköping och det vet ju alla att tågen i Östergötland är lite som de är. Men barnet somnade klockan 19:00 sharpe så katching katching EGENTID dvs bloggtid.

Well. Nu är det er tur. Vad har ni gjort idag?


Kommentera

