Fredagssyssla

Jag snor från Just Another Fucking Blog-Linn som snor från Dobre Futro som i sin tur har snott den av niotillfem

1. Var är din mobiltelefon?
På mannens datorbord en meter från mig.

2. Var är din andra hälft?
Han sitter vid sin dator.

3. Ditt hår?
Jag har inget hår. ELLER. JAG HAR INGET HÅR som Mattis skulle ha sagt. Det är söndertrasat efter sommarens slingningar. Och det faktum att jag borstar max en gång varannan vecka gör kanske inte saken bättre. Frissigt, rastafarigt.

4. Ditt humör?
Fullkastrull på en öl. Jo se det går. När man ammat i sju månader och man är uttorkad kamel.

5. Din dagsplan?
Det började med att amma Eddan som vaknade på helt fel sida på grund av kunde inte bajsa. När han vaknade vid 9:00 bajsade han och blev gladskit. Sen lunchade jag med fina kvinnor och sen körde jag bil. Är cool och världsvan. Sen kom jag hem och pratade med Petrus, drack en öl och blev fullkastrull.

6. Det bästa du vet?
Bröd. Med frukt och nötter i.

7. Din dröm i natt?
Jag kommer inte ihåg. Eddan väckte mig flera gånger under morgontimmarna och ville amma så jag hade nog inga drömmar.

8. Ditt livsmål?
Eh. Que?

9. Rummet du är i?
Vardagsrummet/kök. Det är här vi gör allt som inte är sova. Och vi har fyra bord här. En stor kista. Åtta stolar. En torkställning. Ett stort sideboard. En soffa. Saker. Damm. Det är ingen ordning. Det är kaos.

10. Din hobby?
Eh. Vaddå? Som i om jag gillar att gå ner i källaren och måla träskedar? Nä. Har inget. Orkarénte.

11. Din skräck?
Redbull.

12. Var vill du vara om sex år?
Det får la bli i den där grosshandlarvillan i Kålmorden.

13. Var var du igår kväll?
Jag var väl hemma. Var skulle jag annars vara liksom.

14. Vad är du inte?
Elak. Ego. Ecklig.

15. En sak du önskar dig?
Ett nytt jobb?

16. Var växte du upp?
Mellan Falun och Borlänge, Vassbo hette det.

17. Det senaste du gjorde?
Bloggade om grosshandlarvillor.

18. Dina kläder?
Svarta jeans från Bananrepubliken och en seglarklänning med blåa ränder. Som sitter dåligt efter all amning/barnafödande. Note to self: Gå upp i vikt männska!

19. Din tv?
Eh. Samsung. Stor. Platt.

20. Ditt/dina husdjur?
Usch nä. Har tillräckligt svårt att hinna städa undan vår skit.

21. Din dator?
En Dell. Flera hundra år gammal typ.

22. Din bästa ägodel?

Eh. Äger man sitt barn? Han är i alla fall den bästa.

23. Saknar någon?
Nä. Inte just nu.

24. Din bil?
Har ingen egen.

25. Något du inte har på dig?
Batiktröja.

26. Favoritaffär?
Ica Maxi. De har allt.

27. Din sommar?
Gled runt och planerade bröllop och dop.

28. Älskar någon?
Ja. Framförallt min man och mitt barn.

29. Favoritfärg?
Lila. Och blå. Och röd. Och rosa.

30. När skrattade du senast?
Idag när vi kollade på grosshandlarvillor i Kålmorden.

31. När grät du senast?
När jag gifte mig.


Kommentera

