Söndagssyssla

Asså. Vaddårå. Jag älskar listor. Här kommer en till. 

Vad har du på dig?
Ett par svarta Pepe jeans, bikiniöverdel och en mörkblå/rödrandig tröja från Lindex.

Hur mår du?
Är jetejetetrött. Sådär att jag nästan föll ihop i en liten hög nyss när Eddan skrek som värst. Men sen ammade jag honom, han somnade och jag kunde sätta mig att vila i soffan.

Vad önskar du just nu?
Att jag hade lite mer av en do-er i kroppen. Kroppen är helt slut som artist. 

Vad har du ätit idag?
Till frukost äter vi alltid gröt nuförtiden. Sen en kopp kaffe med Petrus under vår långpromenad. Till lunch förberedde Mr Hilarious rårakor och stekt fläsk med lingonsylt. Till middag har vi ätit makaronilåda. 

Vad ska du göra ikväll?
Bara sitta och surfa. Och skriva veckomatsedel. Vi har lovat att vi ska börja med det på grund av konflikter om vad vi ska äta. 

Vad ska du göra imorrn?
Skjutsa iväg bilen till Huddinge. Ge barnet mat cirka fyra-fem gånger. Kolla på Winnerbäck på Grönan. 

Vem saknar du?

Ingen just nu. 

Senaste köp?

2 laktosfri mjölk. Sidfläsk. 1 avokado. Lingonsylt.

Vad skrattade du senast åt?
Eddan som gör så roliga grejer. Typ sprutar dreggel med munnen.

Vad grät du senast åt?
Alla fina tal på bröllopet. Och kanske det där med hunden. 

Vem sov du senast med?
Mannen och barnet.

Vad läser du just nu?
Började just på Made in China. Om Kinas resa till framgångsland och tillväxtmotor.

Senast sedda film?
Jag såg Big Boys gone Bananas igår kväll när jag kom hem från Karins avskedsfest. Den ska alla passa på att se innan den slutar sändas. Och sen ska alla bojkotta Dole för alltid. Amen.  

Vilken svordom använder du mest?
Fan! Vafan! Jävlar! 

Vem var den senaste som ringde dig?
Mamma.

Har du dejtat någon av en annan religion?
Jag har dejtat en muslim. Jag har nog dejtat en och annan katolik också. Men vem orkar bry sig liksom. 

Senast 3 inkomna sms?
“Hej! Sålt där du bor: 41 kvm, 1 rok 2012-08-01 för 1 950 000 kr”
“Har du möjlighet att köpa hem mjölk, lingonsylt och 500 g rimmat sidfläsk till lunchen.”
“Jag går om 3″

Vad stod de i ditt senaste skickade sms?
“Strax hemma”

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Religion och spanska.

Vilken är din favoritlukt?
Nybakat bröd.

Vad är du rädd för?
Att något dåligt ska hända mitt barn. Typ att han ska bli sjuk eller så.

En person du tycker är snygg?
Eh. Den här mannen till exempel. Och den här kvinnan.

Blir du lätt svartsjuk?
Nej. 

Din favoritkaraktär ur en serie?
Alcide i TrueBlood

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Vem som skrev TILL mig? Jag skrev till 4everfine som svarade snabbt. 

Vilket språk hade du velat lära dig?
Ryska och kinesiska. Gjorde försök på ryska på universitetet, men det blev bara 10 poäng.

Vad för sorts killar faller du för?
Snälla. Trevliga. Lugna. Roliga. 

Vart vill du åka just nu?
På smekmånad. 

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Well. Det faller sig så att jag snart fyller så jag passar på att önska mig mer tid. 


Kommentera

