Jakten på livet före förlossningen…

Alltså. Detta med att jag kissar på mig när jag hoppdansar. Har ju varit ett litet bekymmer ett tag och jag har ju  berättat för er att jag på självaste bröllopsdagen kissade ner inte bara mig utan även klänningen en liten liten smula. Så. Jag tog råd. Och fick idag med mig La Linda att handla Geishakulor. Alltså. Vi hade en dejt som gick ut på att köpa kulor som stoppar mitt urinläckage. Swell.

Så nånstans mellan lunch och att jag varit hemma hos fina Lina och hämtlånat en gåstol till Eddan så skulle jag ta mig och barnet till Söders kärleksaffär numero uno. Och behövde parkera bilen. Och lyckades fickparkera på Lindhagensgatan som en jävla boss, säger bara det. På första försöket. Utan att krocka de andra bilarna. Med en stor otymplig audi liksom. Kastade mig mot p-avgiftsautomaten. Som dagen till ära bara tog kontanter. Kontanter mina damer och herrar var det man använde FÖRR I VÄRLDEN när man skulle handla saker av varandra. Det var små mynt (se metall) som man stoppade in i automater (se kaffeautomater) bland annat och så fick man parkera under viss tid. I alla fall. Jag skramlar mig till att få stå där till 13:22. Klockan var 11:10. På två timmar skulle jag ta mig till Söder, mata barnet, köpa kulor och ta mig tillbaka till bilen. För er som inte vet så ligger Securitas huvudkontor på Lindhagensgatan och parkeringsvakterna (se nazister) springer som skottspolingar för att få ihop till den dagliga ciggen. Jag kastade mig på första bästa buss, svettades hela vägen och möter upp med La Linda, som säger åt mig att andas. Ja, andas ja.

Men jag landar där och då. Och inser att jag fan har saknat det där lite. Det där med lite lagom med stress. Då man har en massa saker som måste göras.

Jag hann i tid tillbaka att fylla på, så nu får jag stå där till 16:00 då jag ska hämta upp mitt sällskap som ska ta oss till Skåne.

I alla fall. Kulorna. Nu ska jag öva. Tjugo minuter varje dag. Sweetjesus, hon sa att man kan få träningsvärk. Därnere alltså. Looking forward. Men tänk, då kanske jag kan slippa kissa på mig när jag dansar. Känslan.

Nåt mer ni undrar över?


6 thoughts on “Jakten på livet före förlossningen…

  1. Åh, spännande. Skulle jag också behöva. Du får berätta hur det går så kanske jag också vågar testa🙂.

    Apropå att fickparkera som en Gud, gjorde samma med svärfars kombi-Merca, snyggaste fickparkeringen – ingen såg! Så ovärt!😉.

  2. Hurra vad bra du är! Å modig som bloggar om detta. Skåne nu antar jag. Vi är hemma på T-P. Cheetahn snorig. Jag trött. Å du vet projektet förra helgen, det blev så! Efter 51 timmar… Berättar mer snart…men är inte riktigt redo att outa det på nätet…

Kommentera

