Vad ni än gör ta inga råd från mig….

Såhär.

Jag har nu tillbringat en och en halv vecka i mina föräldrars hus, med ett avbrott för några dagars vistelse hos min farmor i Alvesta. Och det har väl funkat sådär kan man säga. Det är ju inte nog med att jag varit sjuk och Eddan varit sjuk. Han har dessutom kommit in i en mycket mammig fas av sitt sjumånadersliv. Om jag lämnar rummet han befinner sig i blir han riktigt tjurig och gråter. Om jag inte stimulerar honom med leksaker och aktiviteter så blir han kinkig. Jag tycker inte synd om mig själv (eller jo lite) för det här har jag tagit på mig själv, att hjälpa mina föräldrar att vattna tomater och gurkor och övriga tusensiljoner växter, mata vildkatterna och se till att ingen snor huset medan de är och roar sig i Italien. Men det blev bra mycket jobbigare än vad jag kunnat föreställa mig. Jag kanske BORDE ha kunnat förutse det med tanke på hur mycket tid barnet behövde under bröllopsförberedelserna, men hjälp, detta blev verkligen inte bra.

Förvisso fick jag träffa min faster från USA, som varit hemma några veckor, och det var himla fancy. Hon är toppen. Och hänga med henne och så. Men det här med att ha en stor jävla trädgård som ska vattnas. Jag vet inte jag. När man har ett litet barn. Jag tror inte riktigt på det längre. Han får hänga flåsande i selen när jag i panik vattnar runt. Som en liten vante hänger han där. Och han väger ju en del nu.

Ett annat minus som jag kommit på med att bo i ett hus byggt på femtiotalet är alla spöken som bor här. Eller i alla fall ett. Min morfars. Inte för att jag träffat honom än, men han dog ju faktiskt i huset. Och nu råkar jag ju ha träffat spöken förr, så ja. Ni fattar.

Ett annat ganska stort minus är att teven typ lägger av mellan varven. Så man kan inte låta sig störas av den halva nätterna heller. Igår sov jag över hos mig morbror i Dalby för jag pallade bara inte att sova själv i huset.

På plussidan dock. Jag har plockat tomater och gjort tomatröror till det sprutar ketchup ur öronen på mig. Ätit plommon direkt från träden. Plockat morötter och palsternackor till Eddans luncher direkt från trädgården in i kastrullen.

Så.

Ikväll kommer mamma och pappa tillbaka. Som jag har längtat. På onsdag åker jag hem. Behöver kvalitetstid med min man. Behöver honom. Behöver inte bo på landet på ett tag nu.

Mvh mörkrädd_80


2 thoughts on “Vad ni än gör ta inga råd från mig….

  1. Det där med hus är aningen överskattat i min värld. Jag trivs i min lägenhet, men drömmer ändå om ett radhus. Med grannar på båda sidorna, den detaljen är SJUKT viktig. Och du, jag är så vansinnigt mörkrädd att det nästan är löjligt.

Kommentera

