Och inte tränar jag heller…

Så satt vi några mammor och våra bäbisar igår och de berättade hur de hade kommit igång med träningen efter sina respektive förlossningar/graviditeter och jag  sitter tyst och lyssnar för jag har inte kommit igång med någon träning. Jag har inte varit ute och sprungit och jag har inte köpt något SATS-kort eller gått med i Friskis & Svettis, även om det närmaste ligger blott 200 meter bort. Jag finner inte tiden. Inte heller lusten. Jag hinner inte träffa de vänner jag saknar och barnet skriker och kanske är vi inte alls jämställda för mannen ”går ju ut och springer” men jag hinner inte med. Jag orkar och hinner och vill inte.

Jag är helt slut.

När barnet har ätit. När jag har lagat lite mat. Men lägenheten ser ut som ett bombnedslag av kuddar och filtar, leksaker och halvätna majskrokar.

Då orkar jag inte ens tänka tanken springa.


5 thoughts on “Och inte tränar jag heller…

  1. Man måste inte, så det så. Man FÅR prioritera det som känns bäst just nu. Det kommer en tid för det också! Fokusera du på dina knipövningar och att komma ut i fantastiskt höstväder, träningslusten kommer när den kommer. Och man kommer långt på vardagsmotion och en eller annan planka framför tv:n, så det så!❤

  2. ..precis det Mela skriver. Dessutom tycker jag alltid att du strålar av energi! (fast det kanske bara är din vanliga utstrålning) Finns inte känslan där så gör den inte. För min del satt den lååångt inne. Kram!

  3. Själv är jag lat nu. Håller vikten alldeles lagom på en trivselnivå å alla kläder sitter skönt. Å då blir jag slö å omotiverad att träna. Mkt dåligt för träningen handlar om så mkt mer än kilon. Skulle behöva stärka ryggen å bättra kondisen snarare än vara smal liksom.

  4. Jag känner precis som du! Tänker att jag ska försöka få rutin på planka+styrka varje dag, men det får jag aldrig. Orkar inte, prioriterar inte det just nu. Det får vara så just nu, försöker jag tänka, även om det inte går så bra…😛

Kommentera

