Vi bokar resa…eh…typ imorgon..eller i övermorgon

Vi ska försöka boka en resa. Ni vet en sån där resa man far på när man gift sig. Då man har sex för första gången och det ligger rosblad utspridda på sängen när man kommer fram och så nio månader senare kommer det en bäbis.

En sån resa håller vi på att boka. Eller. Correction. Vi håller på att UNDERSÖKA ALLA ALTERNATIV. Försöka få till en bokning tillsammans med mannen som gör sin beskärda del av research tar sin lilla tid. Cirka fyra timmar netto.

Och när jag sa ”Ska vi kolla VING?” lite tidigare idag så menade jag ”SKA VI BOKA RESAN? Vi tar första bästa hotell” medan han nog tolkade det ungefär *nu går vi igenom varenda hotell på orten (och det kommer ta hela kvällen) och jämför alla alternativ, utvärderar och ser vad vi vill ha så gör vi en excelsnurra och ser vilket alternativ som skulle passa vår lilla familj bäst. Sen sover vi på saken* 

Sa jag att jag är en glad lax eller?

Jag ledsnade halvtid och sa att nu får han bara boka nåt.

Nu är klockan 23:38 och vi/han har inte bokat nåt än.

Imorgon går jag till VING på Sveavägen. Tjolahopp.


2 thoughts on “Vi bokar resa…eh…typ imorgon..eller i övermorgon

  1. Haha, låter som att du å min solros ska åka på semester ihop. Å jag å hilarious får åka ihop. Oklart vilket barn som får åka var å med vem🙂.

    Jag vill nämligen gärna göra excelark med olika förslag å jämföra resmål å hotell å flygalternativ. ÄLSKAR research å tycker det är halva nöjet med en resa. Solrosen kör på känsla å bokar nåt. Tvekar han tar han det dyraste.

    Hoppas ni hittade nåt bra å bokade!

Kommentera

