Supermom etc

Detta att min man idag är ute på galej med kompis/bestman/toastmaster/random dude och jag tar hand om vårt underbara barn alldeles själv. Jag är så jävla rock´n roll. För inte nog med att jag tar hand om barnet på dagarna, jag gör det dessutom galant på kvällarna. Idag bet ungen mig i bröstvårtan när jag trodde jag skulle lägg-amma honom. Så då gick vi ut i vardagsrummet/köket/finrummet och lekte. Sen somnade han sittandes i soffan.

Nästan så att han alltså inte nattnings-ammas längre kan man säga. 

Var på öppna förskolan idag med min BVC-grupp. En tjej i vår grupp ställde en kopp med hett kaffe på kanten av ett bord där vi satt och fikade. Och ett annat barn drog ner koppen med allt kaffet i knät. PANIKEN. Mamman till barnet satt och pratade med mig och allt skedde så himla fort. Tjejen i min BVC-grupp blev helt förstörd (såklart) och mamman med barnet försvann in på toaletten för att skölja med kallvatten. 

NU BLIRE INGET MER TE OCH KAFFE i närheten av Eddan. 

Det händer så himla fort. Nu gick det ju bra, men det behövde det verkligen inte ha gjort. Kaffet var hett. 

Andra intressnta saker idag: Jag flyttstädar/visningsstädar/ta-kort-städar litegrann och la handen i en låda med urläckta batterier. Fräscht. Har typ batterisyradoft överallt fortfarande. Dock att mamma berättade att hon fått batterisyra i rumpan. Lång story osv. 

Annat. Jag funderar lite var jag vill bo. Och om det blir nån resa bokad. 

Tjipp. 


3 thoughts on “Supermom etc

  1. tur det gick bra. hade kaffenoja hela tiden jag var hemma med didi för bvc-tanten hade skrämt upp mig. och daniel fick kokande vatten över sig när han var liten och fick ligga på sjukhus jättelänge.

  2. Läbbigt! Men INTE kallt vatten på brännskador.. det ska vara mellan 20-30 grader i minst 15 min. Oj vad jag fick lära mig bra saker på Första Hjälpen kursen 😉

Kommentera

