Bokat hej svejs

Idag har vi varit ruskigt effektiva i detta lilla lilla hushåll.

Vi fick tummen ur att boka resan. Två veckor Thailand i slutet av februari. Det ska bli så underbart. Jag ser fram emot det cirka hur mycket som helst. Första flygresan med barnet. Elva timmar. Tjolahopp. Men sen där. Semester. Lovely.

Och ja. Jag erkänner. Jag har varit ganska anti Thailand länge. Tyckt att varför åker alla dit, vad trist och förutsägbart. Men så fick jag visst barn och en annan syn på saken. Praktiskt. Barnvänligt. Allt inkluderat. Allt man behöver göra är att infinna sig, sitta på stranden och pimpla drinkar. Kanske läsa en bok. Svalka sig lite i havet. Gå upp ( de ynka 50 metrarna till rummet) och duscha av sig sanden. Gå och sätta sig och äta underbar mat.

Jag är helt nipprig och förväntansfull. ÄLSKAR ATT RESA. Vill helst resa hela tiden. Men går ej på grund av ekonomisk situation. Och eventuellt tycker jobbet inte att det är okej alltid. Men nu. Thailand. Here we come.


2 thoughts on “Bokat hej svejs

Kommentera

