Detta skulle bli något klokt…

För när jag sitter ensam kvar uppe, klockan 19:30 en onsdag och barnet och mannen har däckat till följd av influensan (som även drabbat mig, men eftersom jag är en fucking superwoman så är jag uppe, väntar snällt på mitt Bonde söker fru och loggar in på wordpress för att fantisera ihop ett fantabulöst inlägg efter en veckas frånvaro). Då blir det klokheter. Visst?

Aja.

Det har varit en jävla massa den senaste tiden.

Det var tandläkaren. Som fucking våldtog munnen på mig. Och det skulle hon ha betalt för. Och JA, jävla tandtråd jag vet. Men orka på den liksom. Jag hade ont i munnen flera dagar efteråt. Skylla sig själv osv.

Det var influensan kom kom krypande på Eddan i måndags och blommade ut på hela familjen i natt. Vakna med ett jävla huvud fullt med snor och ont.

Det var det faktum att ingen vill köpa vår fina lägenhet. Fatta. Det är bästa hemmet. Det är BÄSTA HEMMET!

Det är det faktum att vi inte kan köpa ”nåt nytt” förrän vi sålt ”det gamla”.

Och ja just det.

Sen var det DE DÄR IDIOTERNA. Järnrören. ”Den lilla horan”. Och ja just det. Dagens skräll: Ekeroth kan sitta kvar. VAD FAN ÄR DET MED OSS MÄNNISKOR?

Och ja. Ursäkta mitt jävla språk.

I alla fall. Det var en hel del bra saker också. Såklart. Jag är inte totalt destruktiv. Till exempel lärde La Linda mig att spela Falling.

Och jag fick hänga med Mela och baby S en hel eftermiddag.

Tyvärr har den senaste tidens bravader (läs uteluncher, BBC, tandis mm) fått min kassa att sina helt, så jag är fucking broke också.

Nog nu. Jag är egentligen glad. Har sökt två fantastiska jobb. Dvs har tagit tag i det där CV-byggandet och skrivit personliga brev om hur jävla fab jag är. Och hur ödmjuk jag är ochsåvidare.

Gonatt. Nu börjar snart bonden.

 


2 thoughts on “Detta skulle bli något klokt…

  1. Hu, krya på er! E å Per är förkylda hos oss men ännu ingen flunsa. Mkt oroande att ingen vill köpa er lgh. Håller verkligen tummarna för att det ändras snarast så ni kan hitta ert nya drömboende snart.

Kommentera

