Tidig julklapp till mig själv

Alltså. Jag är lite tudelad. Å ena sidan tycker jag att en ska vara naturlig och låta håret under armar mm växa för att visa barnen att det är naturligt att ha hår på olika delar av kroppen. Känner mig tillräckligt vuxen för att klara några veckors tillväxt utan att maniskt raka bort det.

Men så kommer det till en viss gräns. När håret på bikinilinjen och på benen liksom sticker ut genom leggingsen och ba *helluu* jag ba *ihuu* åt mig själv och allt mitt hår. Och då jag trotsar alla goda föresatser om att vara den naturliga förebilden och mamman och panikköper ett gäng rakhyvlar fast jag inte skulle.

Går all in i duschen och swisch swosch så var en len som en jävla barnrumpa.

Jag vet.

Det är typ skottpengar på sånna där skenheliga jävlar som mig.


4 thoughts on “Tidig julklapp till mig själv

  1. OBS! Inte skottpengar! Det är fan inte VÅRT fel att det är så jävla tvetydigt att vara kvinna. Dessutom – inte skuldbelägga för att man borde veta bättre osv. Skulden finns redan i att se ut/inte se ut på ett visst sätt, vi behöver inte ösa på mer själva. Se ut som du vill. Ibland vill du kanske raka, so what? No biggie. Puss

Kommentera

