FLASH: nytt år etc

Sedan ett antal veckor tillbaka går jag och bär på en hemlighet. En hemlighet som faktiskt påverkar mig så jävla mycket att det är jobbigt att bära den ensam. För det är ju en bra sak. Men den gör mig trött. Och hungrig. Och påverkar mitt allmäntillstånd ibland lite mer än vad jag önskar.

Vi är med barn.

Vi som inte kan bli med barn själva är nu med barn utan ivf.

Vi tre ska bli fyra.

Om allt går vägen. Jag oroar mig såklart jättemycket för missfall och eftersom detta aldrig har hänt mig tidigare så vet jag fortfarande inte om jag kan lita på att det verkligen är sant. Men enligt konstens alla regler och kiss på stickor så är jag gravid i cirka vecka 10.

Anledningen till att jag berättar om det här är såklart för att bloggen är min dagbok. Mitt ställe att gå tillbaka till och komma ihåg.

Nog sjutton är det märkligt. Att först går vi massor av år och utreds och äter ägglossningspiller och gör två ivf:er och sen blir vi gravida på ” det gamla vanliga sättet” på nästan första försöket. Nog för att vår barnmorska sa att det är väldigt vanligt att man blir gravid på det vanliga sättet även om man gjort ivf. Men ändå. Det händer ju andra. Inte oss. Fast så gör det det.

Och även om det inte skulle gå hela vägen (vill inte jinxa) så är vetskapen ändå det bästa. Vi kan bli med barn utan sprutor och hormoner. Utan äggplock och resor till Linköping.

I början av augusti är det beräknat och imorgon har vi första tiden hos MVC. Då får vi se om det fortfarande lever något därinne.

Så. Gott nytt år!


25 thoughts on “FLASH: nytt år etc

  1. Men vilken fantastisk start för 2013! Jag blir alldeles tårögd för jag vet själv vad skönt det är med den där vetskapen att det går utan IVF. Grattis!

  2. Men wow! Stort stort grattis! Blir så glad för eran skull (och en smula klädsamt(?) avis förstås)! Så himla fantastiskt! Grattis och kramar i mängder!❤

  3. ÅHHH! GRATTIS! Det här inlägget var det sista jag läste innan jag stängde mobilen, när sambon kom och la sig vaknade jag och var tvungen att berätta (han ba: Baglady???) och så fort jag vaknade imorse tänkte jag WOOHOO!!! Så grattis!

Kommentera

