MVC

Alltså. Vi fick ju inte se ungen på nåt ultraljud eller så idag. Men barnmorskan frågade om jag fortfarande har symptom. Och då jag fortfarande går loss på allt vad mat heter och är trött som en jag vet inte vad så antar jag att jag får svara ja på det. Jag har symptom. Och de påverkar mig. Igår orkade jag inte ta hand om Eddan ordentligt så jag la oss att sova tre (3!!) gånger. Däremellan åt vi. Detta ledde givetvis till att nämnda barn inte kunde somna förrän framåt 21-tiden. Såklart. What goes around comes around så att säga.

Så trött. Som att all ork bara rinner ur kroppen och ersätts av segt kletigt slajm. Jag förstår ju att detta är helt naturligt men med en ettåring som precis upptäckt hur man går så är inte sömn det primära i hans tillvaro just nu. Han behöver stimulans. Och jag behöver vila.

I alla fall. Barnmorskan vi träffade nu var så mycket bättre än den förra. Sånt känner jag på mig. Den här kommer inte att vifta bort mina frågor och farhågor. Det får hon inte. Och tralala nu räknas jag som ”erfaren andragångsföderska” i deras papper. SJUHUKT! Jag känner mig inte som en erfaren andragångsföderska. Jag känner mig som en hispig tonåring. Nojig och nervös.

Innan vi träffade MVC gick jag och Eddan och köpte en semla (på Thelins och väntade på Mr Hilarious ) och hence har jag magont from hell för tillfället. Men gött vare. Fuck laktosen! Länge leve laktosen!


One thought on “MVC

Kommentera

