Eddan snart 12 månader/1 år

Underbara underbara unge.

Om du visste hur ditt skratt kan rädda en kaosartad morgon. Om du visste hur dina små leenden kan få mig att bli så lycklig så lycklig. Jag är så stolt och glad att du är här hos oss. Varenda dag tänker jag på det. Även de dagar som faktiskt är ganska jobbiga. För att jag är trött. Eller för att jag bara behöver lite återhämtning.

Du går själv nu. Utan att hålla i dig i varken stolar eller föräldrar. Eventuellt har du lite för mycket fart ibland och fallar handlöst. Men du reser dig snabbt och gärna igen.

Och du äter vår mat. Häromdagen var vi på lunchrestaurang och jag hade som vanligt en burk spagetti och köttfärssås med dig. Men du ville bara äta av min kyckling- och hoummostallrik. Och samma sak är det hemma. Du vill prova allt det vi äter.

När vi firade nyår (du, jag och din pappa) kändes det för första gången som att du verkligen är medveten om din omvärld på ett helt nytt sätt. Du förstod att idag är det fest och ville verkligen inte gå och lägga dig när vi försökte lägga dig vid halvåttatiden. Du ville vara med. Och satt och tittade på cirkus en timme på teven. Och skrattade som du aldrig skrattat förut när du sprang mellan mig och din pappa. Och vi skrattade. För det smittar, ditt underbara lilla skratt.

Du pratar också mycket. Försöker göra dig förstådd med gaga och mamma. Och nu idag sa du faktiskt macka när vi skulle äta mellis och jag plockade fram bröd. Du pekar och lyssnar på vad vi säger att saker heter. Du har också börjat vinka till folk när de säger hejdå. Mycket fascinerande! Vi förstår inte riktigt hur du snappade upp det, men roligt är det!

Nu har det snart gått ett år! Ett år av glädje och skratt och skrik och tårar emellanåt. Finaste lilla Eddan, du betyder så mycket för oss!


2 thoughts on “Eddan snart 12 månader/1 år

Kommentera

