Det ligger ett litet troll bredvid mig och sover

Och jag har vilat och läst på Twitter vad alla upprörs över idag och nu räknar jag med att barnet snart vaknar för han har sovit en timme om inte mer.

Ikväll har jag date med cirka de bästa kvinnorna i stan och det är barnfritt. Cirka första gången sedan evigheten. Synd att jag inte kan dricka vin. Det hade varit ett bra tillfälle. Hann liksom aldrig riktigt börja dricka nåt vin då jag ammade och ammar fortfarande en gång per natt och sen plötsligt var jag gravid igen. Och ost. Ni vet sån där mögelost. Har jag sjuka cravings efter emellanåt. Tänk med nån god marmelad. Och päronhalvor. Och kex. Och vin.

Oh well. Det finns tid efteråt.

Ni som bloggar från mobil. Hur orkar ni? Jag blir trött i fingret. Hejdå!

One thought on “Det ligger ett litet troll bredvid mig och sover

  1. Ojoj, det var orutinerat må jag säga 🙂 Jag begärde ost- å charkbricka med vin första kvällen jag kom hem från BB. Daglivs ostdisk är bra, de har bra koll på vilka av de godare som är gravidsäkra dessutom.

Kommentera

