Never again

Efter att ha tillbringat gårdagen och natten till igår med att ha djävligt ont i ögat och fått konstaterad hornhinneinfektion så säger jag två saker:
1) aldrig mer sova med linser
2) ALDRIG MER SOVA MED LINSER

Fyfan vad hemskt det var att få diagnosen katarit/hornhinneinfektion och läkaren ba ” tur att du kom in, du kan mista synen av sånt”. Jag typ dog. Eller började böla i alla fall. Är inte helt söker på om jag någonsin kommer våga linser mer. Men. Nu ska jag först ta antibiotikadroppar varje timme till måndag förmiddag och sen får vi se om det gett med sig ( känns bättre. Mkt skönt)

Sen det här med antibiotikaresistens. Vi måste prata om det. Om vi lyckas förstöra antibiotika som medicin. VAD FAN SKA VI GÖRA DÅ NÄR SÅNT HÄR HÄNDER? Bli blinda!

OBS. Googla ej hornhinneinfektion sa läkaren. Så det gör jag inte.


Kommentera

