Bästa stunden på jorden

Igår var jag ensam hemma med Eddan. 

Vi hade en otroligt mysig sångstund i hans rum, på hans madrass, jag smekte honom på magen och sjöng de där sångerna jag sjöng för honom när han var riktigt riktigt liten. Och han låg blickstilla och bara njöt av att få full uppmärksamhet och att någon sjöng för honom. När jag märkte att han började bli sömnig lade jag över honom i spjälsängen och fortsatte sjunga samma visor och under hela nattningen sa han inte ett ljud, bara njöt av tystnaden och sången. 

Det händer inte varje dag, men ibland händer det. Och de stunderna. Lägger jag i mitt lilla minnesskrin och plockar fram ibland. 

Underbara underbara barn. 


Kommentera

