Några ord om graviditet nr 2

Jag känner att jag liksom inte riktigt hunnit med den här graviditeten och nu är jag i vecka ..tittar i appen… vecka 26 redan. Det har gått så himla fort och förra gången hade vi väntat så himla länge (med två IVF:er och en massa hormonpiller innan dess) att vi nog liksom själva inte riktigt fattade att vi var gravida igen. Igen liksom. Nu. Direkt. Utan hjälp. Och så har vi ju Eddan att ta hand om och dagarna bara löper iväg som gaseller. 

Jag har börjat tänka på förlossningen. Och att den säkert kommer att gå supermegafort och jag vet inte om jag kommer hinna in till BB. Kanske får föda hemma på hallgolvet. Jag förbereder mig mentalt på det (så kan det ju bara bli bättre liksom). Och jag är inte så rädd för smärtan. För den går ju över, även om det känns som en jävla soffa som ska klämmas ut. Men om det blir någonstans i närheten av förra gången så kommer jag inte fatta att det är krystvärkar jag håller på med, det är bara olidlig smärta och så bara göra som barnmorskan säger (eh. alltså. typ). Eller i alla fall inte göra precis tvärt om. 

Hoppas att jag hinner in och dra i mig lite lustgas. Det var roligt. När brorsan kom ner från taket och pratade med oss (alltså, han gjorde inte det, men jag uppfattade det som det pga lite lagom överdos) 

Och barnet som ligger därinne. Jag undrar vem hen är. Jag undrar vad det kommer att heta och vem det kommer att vara. Och jag undrar hur Eddan kommer att uppfatta det nya barnet. Om han kommer att bli sotis. 

Men mest önskar jag att tiden fram till augusti går ruskigt fort för jag känner mig redo att föda redan nu. Fast jag vill ju såklart att ungen därinne får växa klart. Såklart.


Kommentera

