Älsk på sommaren

I helgen hade vi besök av vänner från Östersund. Och fick hänga med finingarna redan från fredag kväll till måndag morgon. Deras treåriga charmtroll och Eddan kom bra överens efter en liten anpassningssträcka för vår lille.

Och vi tog oss till Gröna Lund igår, tillsammans med ungefär hela Stockholms befolkning under 40. Sol, sommar och tivoli. Jag satt mest stilla och drack vatten.

Och den här veckan inleds med övernattningskonferens (glömde såklart tandkräm och mobilladdare hemma) och på onsdag bär det av mot varmare breddgrader. Eh. Typ. Alltså. Skåne. Mor och far. Prinsessbröllop. Mina föräldrar. Eller. Min mamma och hennes systrar. Så himla loliga. Ska ordna fest på bröllopsdagen. Med skumpa och ståt. Ni vet. Riktiga rojalister. Jag ska ta med en krona. Älskar långhelger. Älskar maj och juni. Och syréner. Måste ta kort på syréner. Eddan och Hilarious ska till Arkösund och fixa katamaranen till köparen (funderar på mer familjevänlig båt till nästa år). Möter dem på tåget på onsdag.

Det står vecka 32 i gravidappen. Foglossningen dödar men annars mår jag bra. Äter järn(piller). Är piggare. Har ”tjocka” vader. Är nyfiken på lillhen i magen. Vill typ föda NU!


Kommentera

