v 33 and counting

Jag/vi befinner oss alltså i vecka 33 av denna andra graviditet och jag har börjat fundera över det här med andningen och hur det nu kändes att föda ut en soffa/vattenmelon/elefant genom snippan. Det var inte så lätt har jag för mig. VAD HAR JAG GETT MIG IN PÅ?

Jag sa ju (efter förra förlossningen) att jag bara skulle göra detta en gång. Och det har jag gjort. Och så vips etttutre så är det dags igen. Har ju inte ens fått igång ”maskinen” ordentligt sen sist (hej urinläckage när jag hoppar/skrattar/nyser pga för lite snippgympa).

Men.

Jag är glad och tillfreds osv. Och stor som cirka en mindre lastbil.

Imorgon ska jag till MVC och höra domen över järnvärdet. Har ätit min spenat var dag osv.


2 thoughts on “v 33 and counting

  1. Nr 2 är piece of cake. No worries. Dog fjorton ggr första förlossningen, ropade häpet ”men gud, är det klart redan?!” efter andra. Skuttade hem ett par timmar senare, dessutom. (Kunde ej gå normalt på tre dagar första gången).

Kommentera

