Preggers v 35

KattaKvack har skrivit om hur hennes tankar går nu inför ankomsten av (i hennes fall tredje, i mitt fall andra) barnet och jag känner bara SAMMA SAMMA LIKA.

Vi har fått förskoleplats från den 15 augusti.
Och det andra barnet är beräknat till den 2 augusti. Och i och med att jag kommer att gå några dagar över tiden kommer dessa dagar med lite otur att sammanfalla precis. Alltså. Jaaa. Jag vet att jag kommer gå över tiden. Nån som vill betta emot (en gravid kvinna)? Nä. Just det.

Stackars Eddan ska alltså börja på förskolan samtidigt som mamma och pappa åker och plockar ut den nya ungen som sedan ska bo hos oss och göra att han inte får lika mycket uppmärksamhet framöver. Känner mig som värdelös och elak. Vill vara snäll och ljuv/vän.

Annan grej. Jag tror inte att bitandet kommer att minska när han får syskon. Pga kommer säkert bli vansinnig för att mamma/pappa lägger uppmärksamhet på ett litet kryp. Jag bet min lillebror redan på sjukhuset/BB. Sen vågade inte min mamma lämna mig ensam med bäbisen/bror en enda sekund. Jag tänker att jag och Eddan är samma lika.

Sen är det ju fortfarande det här med våra sommarplaner. Jag tror fortfarande på en snabb förlossning. Säkert kommer jag inte ens hinna utanför dörren. Tänker på kollegan som berättade att hon stod i duschen när hon kände att nåt höll på att hända. Och PLOPP så var ungen ute. I FRIGGINDUSCHEN. Vi ska ju ner till Skåne nästa vecka. Och till svärisarna veckan efter det. Svärmor har köpt plasthandskar och tagit reda på hur man gör med navelsträngen ( den ska vara kvar till vi kommit i sjukvårdares händer, fast det sa inte svärmor). Hon har också förberett rena handdukar. Utifall att. Jag tänker att jag nog måste visa henne perinealgreppet. Eller vad tror ni? Undrar om hon kan fixa lustgas också?

Ja. Och smärtan i underredet. Konstant men ej olidlig än. Det blir värre brukar jag intala mig. Funkar som målbild osv.

Så.

Nu ska jag överväga om jag ska skämma bort mitt barn (utanför magen) med lite nya Littlephantkläder. När jag övervägt det ska jag eventuellt köpa ett gäng böcker till mig själv. Och ladda hem lite TrueBlood. Och ja. Kanske jobba en timme eller så innan jag går hem och bakar tårta inför morgondagens eftermiddagsfika. Tjillevippen.


Kommentera

