V 38 och upptäcker att barnet ligger med ändan ner

Det var inte alls väntat. Jag hade ingen aning. Men igår hos MVC kom min fina bm på att kiwi ligger med ändan ner och därför ska vi åka in och försöka slå en kullerbytta på barnet idag. Hjälp. Jag är faktiskt lite nervös. Av tre referenspersoner har ingen lyckats med detta konststycke. Men bm ingav stort hopp och sa att eftersom barnet ligger högt borde det inte vara nåt problem. Den som lever osv.

Förra besöket hade jag en vikarierande bm som lät helt övertygad om att barnet låg med huvudet ner. Det trodde min riktiga bm inte nödvändigtvis var sant.

Så. Nu fastar jag inför besöket. Är hungrig redan. Klockan är 06:00. Tjo!


2 thoughts on “V 38 och upptäcker att barnet ligger med ändan ner

  1. Hoppas det gick bra, väntar spänt på fortsättningen. Å undrar lite om ifall du själv kan känna nån skillnad jämfört med E som jag antar låg med huvudet ner. Jag får så mycket box å spark mot revbenen att jag räknar kallt med att bebben ligger ”rätt” men hur vet en liksom?!

Kommentera

