Inget barn ännu

Alltså. Tydligen kan en gå och vara öppen som en uppslagen bok utan att föda det allra minsta. Om jag var öppen fyra centimeter förra torsdagen, är jag öppen åtta nu då? Utan en endast liten värk? En kan ju drömma liksom.

Anywho. Nu har svärmor varit här en vecka och semesterat/varit first line om det skulle hända, men imorgon åker hon hem till landet. Och även om häng med svärföräldrar inte alltid är det lättaste så måste jag ändå säga att det har gått oerhört smärtfritt. Vi har varit iväg på aktiviteter varenda dag, först Aspuddens lilla djurpark och Vinterviken, sen Djurgården och Rosendal och en annan dag Fotografiska. Och så har jag kärat ner mig i Gudrun Sjödéns kläder. En del av dem i alla fall. Så mjuka. Och ekologiska. Och 20 % på reapriset.

Och idag har jag legat hemma och tagit det väldigt lugnt, lyssnat på missade Sommarprogram med Maria Sveland (BÄST, in och lyssna alla) och tittat på Bates Motel som jag missade igår pga tröttaste.

Mycket sköna dagar med andra ord. Även om jag i min iver trodde att barnet skulle komma när vi fick beskedet att jag var öppen 4 centimeter och hon gjorde den där hinnsvepningen. Men tydligen är det bara 5 procent av alla som föder innan vecka 38. Jag tror jag är i v 39 nu. Och det gick tydligen inte att ”aktivera ut” barnet med långa promenader. Men jag fick mig ju en rejäl genomkörare. Är pepp på det där med träning. Ska köpa DVD och träna framför teven i höst som en äkta åttiotalsdonna. Tänk benvärmare och grälla färger, and there I am.

Hepp.

Nu äre fotboll, Sverige Tyskland i semi. HEJA HEJA!


Kommentera

