Listan

Kan hända har det börjat sippra ut fostervatten eller så har jag kissat på mig big time när vi var ute och lekte i lekparken, jag, Eddan, Hilarious, Motvalls och Cheetahn. Men. Fortfarande inga värkar och efter konsultation med förlossningen så inväntar vi tecken, och fortsätter det rinna så ska vi åka in för kontroll (troligtvis imorgon i så fall). Så jag tänkte göra en liten lista som jag stulit på nätet:

1. Var är din mobiltelefon?
Den ligger på laddning i sovrummet.

2. Var är din andra hälft?
Ligger och sover tillsammans med Eddan i barnsängen. Det tar på krafterna att invänta ett barn medan det första växer och utvecklas och kräver stimulans.

3. Ditt hår?
Är uppsatt och oborstat sedan fyra dagar pga inte hittat borsten. Vi hittade den i verktygslådan i morse. No comments.

4. Ditt humör?
Pirrig och förväntansfull. Men också lugn. Och lite nervös.

5. Din dagsplan?
Kanske fortsätta föda fram ett barn?

6. Det bästa du vet?
mitt barn, min man och inspirerande människor, att resa!

7. Din dröm i natt?
Har inga minnen av några drömmar inatt.

8. Ditt livsmål?
Jag vill bo vid havet. I ett stenhus. Med massor av barn och barnbarn. Och massor av energi och ork och inspiration.

9. Rummet du är i?
Kallar vi för balkongrummet pga man går ut till balkongen från detta rum. Ett stort fönster bakom mig, ett vitt bord och en vit sideboard, dator och en garderob. Och ett jävla liv utanför då de håller på att renovera fasader på husen bakom våra.

10. Din hobby?
Asså. Beror på årstid. Just nu mest lata mig.

11. Din skräck?
Att någon jag älskar ska dö.

12. Var vill du vara om sex år?
I ett stort hus. Eller i Buenos Aires. Med mina barn.

13. Var var du igår kväll?
Hemma och kollade ett avsnitt Kommissarie Montalbano med svärmor. På dvd…

14. Vad är du inte?
Rädd för att föda barnet…

15. En sak du önskar dig?
Att barnet föds friskt.


2 thoughts on “Listan

Kommentera

