Imorgon?

Eh. Det är enligt min iphone app imorgon Kiwi ska komma till oss. IMORGON? Det är snart det. Vi funderade lite igår på det här att vi nu ska bli tvåbarnsföräldrar. Efter bara ettochetthalvt år som enbarnsföräldrar. Så går vi och blir tvåbarnsföräldrar. Hur kommer det att bli? Kommer vi ens att fatta? Kommer vi ens att hinna/orka reflektera eller är det bara att köra på som vanligt med en dag-i-taget och sen helt plötsligt är de tonåringar?

För hur mycket alla än säger till oss att njuta av småbarnstiden för ”den går så fort” så känns det ofta som att vi bara tar en dag i taget och försöker hinna med att proppa in livet däri. Jag har verkligen försummat allt vad vänner och socialt liv heter den här graviditeten. Dels för att jag inte känner att jag hinner med, dels för att jag liksom bara har lust att hänga med min familj den lediga tid jag faktiskt har haft. Jag känner att jag vill maxa tiden med mitt barn och min man. Allt annat har jag satt på hold och hoppas att det kanske kommer tillbaka lite lust att umgås med vänner och bekanta senare i livet. Just nu är det familjefokus deluxe. Alltså. Jag har inte varit helt bortkopplad såklart, har ju verkligen försökt att träffa de närmaste och så, men det är många som jag knappt har träffat alls. Som jag gärna skulle vilja träffa och lära känna mer. Men som inte har hunnits med.

I alla fall. Startsträckan att komma tillbaka efter den här förlossningen kanske blir kortare? Hoppas. Är dessutom sjukligt sugen på att börja ta tag i operation kroppen2013. Bäckenbotten, you with me?


3 thoughts on “Imorgon?

  1. oj, jag har minsann helt missat att du är gravid igen! lägger till din blogg bland mina favoriter (igen), det här vill jag följa!🙂

    och jo, jag mår ok. det ska bli bättre nu, har jag bestämt en gång för alla.

  2. Ja jag har nog också tappat din blogg i flödet (liksom alla andra bloggar då jag inte hunnit läsa så mycket på slutet). Lägger till igen! Skönt med den inställningen, det tar ett tag innan en kommer dit!

  3. Å visst började du jobba ungefär när du blev gravid igen dessutom? En ska inte förringa behovet av att vara hemma på kvällen efter jobbet när en är borta hela dagarna. Det är en svår balans, nånstans måste ju alla relationer underhållas för att bestå å jag försöker verkligen tänka på att inte se min egen situation som norm. Men umgänge kan ju ändras. Vissa passar det prima att hänga med ihop med barn. Andra träffar jag på långluncher å njuter av att själv sitta länge å slippa kladd. Å med en del vänner vill jag hänga själv över ett glas vin – vi får se när det blir mer vin i livet igen dock🙂

Kommentera

