Tvåbarnslivet

Alltså.

Jag hinner inte med.

Igår var förskolan stängd så hade Eddan hemma. Både jag och Kiwi förkylda. Klockan åtta var jag redo att ge upp. Kasta handduken osv. Eddan skrek för att han inte fick bada i handfatet. Eller för att han inte fick borsta tänderna en halvtimme med fullt vattenpådrag. (tråkmamma ba ” tänk på miljön barn lilla”). Kiwi för att snoret fyllde hans näsa till bristningsgränsen. Men så ringer räddaren i nöden och säger att han också är hemma och är sjuk. Och eftersom vi alla ändå är/varit sjuka var han hjärtligt välkommen på sejour och vi gick till lekparken Forsängen och handlade på konsum i Farsta Strand och sen sov vi allihop i uppemot tre timmar (vissa av oss, ej jag) på eftermiddagen. Så första dagen med båda barnen blev ganska smärtfri ändå. Men bloggo, den hinns inte riktigt med.

Men lever.

Det vet jag att jag gör.

Kärt besvär osv.

2 reaktioner på ”Tvåbarnslivet

  1. Ja herre, förstår. Eller snarare, förstår inte hur man hinner med. Du är grym. Säg till om du någon dag har tid/ork för promenad framöver. Jag kan åka till Farsta Strand, det är nära från oss. Är mammaledig oktober ut. Men som sagt: fattar om det inte hinns eller orkas.

  2. Jag känner än så länge att det var mycket större omställning att gå från 0 till 1 barn än 1 till 2. Ännu funkar allt helt okej. Det är lite stressigt på morgnarna när S vanligen vill maratonamma samtidigt som det är dags att förbereda E å få henne till förskolan. Hittills har jag ändå löst det. Dock att min egen frukost fått vänta längre än jag egentligen mår bra av. Nästa fredag har jag första dagen med båda barn hemma ensam (om inte det skulle råka bli vab innan dess förstås – det ska vi alltid räkna med…) å då ska jag lyckas ta hela cirkussällskapet till en visning av en förskola dit vi ska flytta också…blir ju spännande…

Kommentera

