Boklistan

Den här hittade jag hos Johanna och blir sugen…

Senast köpta inbundna bok: Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran.
Senast köpta pocketbok: Har för mig det var Åsa Mobergs översättning av Simone de Beavoirs Det andra könet och Simone och Jag. I samma beställning har jag för mig att Katrine Kielos Det enda könet fanns med.
Favoritbokhandel: Strand Bookstore i New York.
Favoritbibliotek: Gillar Linköpings stadsbibliotek, men finns många trevliga.
Favoritplats att läsa (i hemmet): I fåtöljen .
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): Svärföräldrarnas veranda.
Fem författare du alltid köper i inbundet format: Kommer inte på nån på grund av köper inte så ofta flera böcker av samma författare. Och om jag gör det har jag glömt det nu. Och sällan i inbundet format.
Bästa lässnackset: Nä, inget sånt.
Bästa läsdrycken: Nä, möjligtvis en kanna fläderblomssaft men egentligen inget.
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Vinden.
När på dygnet läser du helst? Hela. Helst på morgonen. Men det kan jag ju bara drömma om nuförtiden.
Bästa bakfylleläsningen: Eh. Va?
Bästa kollektivtrafikläsningen: Nåt dokumentärt.

Kommentera

