Det går bra nu..

Jag var iväg och tränade med min PT idag. Alltså. ALLTSÅ. Träningsvärken. Redan. Det är cirka tre timmar sedan och kroppen ba *dog*. Och då använder jag inte vikter, använder bara kroppen som vikt. Fick tips att öva med moppen hemma. Som skivstång. Är mycket pepp på just denna övning!

Iska var lite ledsen i början av träningstimmen, men konstigt när magen är full av gaser. När de släppte kunde han somna. Och PT kunde koncentrera sig på att be mig dra in naveln, räta på ryggen och göra övningarna rätt. Eller. Rättare sagt. Hon gjorde det samtidigt som hon gick och vyssjade barnet. Superkvinnan.

Känner mig ungefär som en slaktad säl. Men sjukt peppad att ta tag i det där som är en eftersatt bäckenbotten (för det är den vi koncentrerar oss på under övningarna) och att bli stark som en OXE!

Mina mål med denna träningsform:

BLI STARK SOM EN OXE
SPRINGA MIDNATTSLOPPET UTAN ATT KISSA PÅ MIG (oavsett tid)

Dessutom följer jag numera fler träningsbloggar och såklart även Mirijams, Kattas och Sofias Move It Mama blogg där jag får inspiration och stöd när det kanske inte känns som att det ens är möjligt att komma igång efter två graviditeter och likaledes förlossningar. För som PT sa idag, varje minut av träning räknas, även om det inte blir hela pass.

Dessutom. Kom jag på att jag ska börja jobba med självkänslan och självbilden lite nu när jag ändå håller på med förbättringsarbete av kropp och knopp. Kanske söka ett nytt jobb. Gå till den där psykologen. Prata ut. Bygga från grunden. Det är min tur nu. Osv.


4 thoughts on “Det går bra nu..

  1. You go girl! Så härligt att läsa! Och ja, lite är bättre än inget – så tänker jag faktiskt ofta (annars skulle jag bli besviken över det jag ”missade” istället för sånt jag faktiskt gjorde)

Kommentera

