starka armar

det här med träning.

varför har jag inte sportat det mer de senaste fem åren?

jag menar.

jag känner mig så jävla stark redan.

efter tre pt-pass och fyra kick-ass-mamas.

så känner jag att detta är ju liksom så himla viktigt. och roligt. och underbart. och jävligt jobbigt. och dödsskönt. och underbart. och sa jag roligt?

min träningshistoria ser ut ungefär lite såhär (ungefär dårå):

8 -11 år: fotboll i lokala bollklubben (jag var back och mobbad av målvakten, jävligt pepp. NOT), längsskidor i min ensamhet, gympa i skolan
13-13 år: testade karate en termin
14-16 år: airobics (eller hur stavades det? det finns väl typ inte längre eller? regelbundet i alla fall)
16-18 år: tränade boxning (var i mitt livs form kan jag säga. råstyrka och kondition). Hade MVG i idrott hela gymnasiet på grund av det. Typ. Hade en gammal officer som gympamajje. Hence.
19-25 år: drack öl, dansade salsa på barborden och gjorde väl av med energi på annat sätt kan jag tänka…
26-33 år: lite som ovan men med spontana inhopp på Friskis någon gång i halvåret.
33,5- år: PT och fortsättningen följer ochsåvidare.


2 thoughts on “starka armar

  1. Hittade hit från Lofsan och kände väldigt väl igen mig i din träningshistoria. Speciellt delen om fysisk topp på gymnasiet och sedan.. Tja, not so much.. Nu efter att ha klämt ut två barn (fyra år och tre månader) SKA jag bli vältränad och stark igen. Peppar genom att läsa bloggar, hänga på utmaningar och ladda ner appar. Och just det, har så smått börjat träna också.🙂

Kommentera

