Blöjkonspirationen

Den här blöjkonspirationen som Pampers och Libero har med våra barn. Kan någon förklara den tack? 

Idag när jag skulle sätta på Eddan en blöja av ett no-name märke (förvisso byxblöja men ändå) får jag ett ILLVRÅL tillbaka. Ungen vägrar. Ska bara ha vanliga pampersblöjan. Som jag lirkar och säger att ”det är morfar som har köpt blöjorna” och ” de är som kalsonger”. INGET HJÄLPER. Ungen beter sig som om jag kränkt hans mänskliga rättigheter. 

Mycket märkligt. Vem stämmer jag? 


2 thoughts on “Blöjkonspirationen

  1. Haha. Storasyster hemma hos oss vägrar ha annan blöja än den med ”ockelpiga” på. När hennes egna tagit slut klämmer hon på sig brorsans (som kommit ikapp så han har storleken under). Det hela har blivit lite lättare av att hon bara har blöja nattetid och på vilan på förskolan. Vår strategi: Plocka ut alla ”ockelpigor” och skicka resten till förskolan så får de ta fajten där.

Kommentera

