Motivatorn

Detta att jag bjudit hem prästen, aka Eddans föriskompis mamma, på fredagsfika. 

Hade det varit på 1800-talet så hade jag kanske varit mer nervös inför detta faktum. Nu not so much. Hon är väldigt trevlig och jag tror inte att hon kommer att förhöra mig på katekesen. Ska bli kul att hänga lite och höra hur deras flytt till våran gata har gått. 

Dessutom. Det finns inget som motiverar till städning såsom besök, vem som helst, vare det präster eller vanliga borgare. Hence. Jag plockar, städar och tvättar lite sådär en fredagsförmiddag. Och delar artiklar på facebook. Vad gör ni? 

 


2 thoughts on “Motivatorn

  1. Jag jobbar. Och laddar för fredagsmys deluxe med bästisar ikväll. Very nice. Håller med om att hembesök är bästa motivatorn. Vi måste ha regelbundna besök inbokade för att hålla huset i skick.

    Och så härligt att läsa ditt förra inlägg angående att vara på banan igen. Heja du!😀

Kommentera

