Ramla ner och resa sig igen…

Det här med att mitt första barn kaskadkräktes i lördags när vi kom hem från Skansen. Och att mitt andra barn har haft en del ”små” problem med magen sedan dess. Och att jag själv mådde illa och fick feber i söndags. Det fick mig liksom att tappa fotfästet en stund där. För inte för att vara sån men när jag hade prästen på besök i fredags så pratade vi om sjukdomar. Alltså. JAG pratade inte om det. Jag svarade på tilltal. VILKET JAG VET ATT JAG INTE SKA. Men du vet. Vill inte verka värsta mysko och svår. Så jag sa att pepparpeppar vi har inte varit sjuka för det har vi ju inte. PÅ HELA HÖSTEN. Inte sjuka på riktigt i alla fall. (mycket sällsynt hos ett nyinskolat förskolebarn skulle jag tro). Och jag vet ju. Att då kommer sjukdomar som ett jävla brev på posten jag vet ju det. Inte för att jag EGENTLIGEN är vidskeplig. Nej. Nej. MEN DET SLÅR JU ALDRIG FEL HELLER. Jag fattar grejen med virus och baciller och så. Men det är ändå inte förrän en börjar prata om dem som de kommer. Helt stört.

Men i alla fall. Imorgon ska jag försöka ta Eddan till föris efter några dagars karantän. Och luncha med chefen/jobbet.

Och eftersom jag är på reservlistan på KAM imorgon (vafalls, jag har träningsabstinens, micket konstig känsla i kroppen) så får vi se om jag kanske måste få till lite hemmaträning istället. Och så ska bilen lämnas till verkstad på grund av knasig.

Och var det nåt mer?

Jo idag har vi tittat på tåg, jag och Eddan. Tex den här:

Sen har vi varit utomhus tills hans små händer blev jättekalla också. Det var dumt. Och han sov en halvtimme klockan 16:00 (vanligtvis sover han väl cirka 11:40 på föris). Var arg som ett bi när jag väckte honom till middagen vid 17:15.


Kommentera

