*avgrundsvrål*

*tjippar efter luft*

*försöker att inte slå sönder något*

Detta. Att spädbarn ska sova ensamma de första tre månaderna av sina liv.

Hälso- och sjukvårdspersonal får nu nya råd från Socialstyrelsen: nyfödda ska inte lämnas obevakade i samband med tidig hud-mot-hudkontakt med mamman. Detta eftersom mamman kan vara så utmattad efter förlossningen att hon inte märker om barnet slutar att andas.

Jag tänker lite som VuxnaMänniskorHarInteHamstrar.

Alltså. Är det inte lika bra att skicka in ungarna på statliga barnhem med en gång så kan ju staten bestämma allt. Så slipper vi föräldrar. Ännu en sak som KVINNOR inte får bestämma över alltså? För vi kan ju vara lite för trötta? TACKA FAN FÖR DET! AVGÅ ALLA!

Jag blir så jävla förbannad. Det blir jag.


4 thoughts on “*avgrundsvrål*

  1. Man blir ju helt jävla matt. Och att spädbarn inte ska lämnas ensamma med sin mamma.. ? Vem ska bevaka? Personalen som inte ens är närvarande under stora delar av förlossningsarbetet? Blir än mer övertygad om att det blir hemförlossning för mig.

  2. Blev helt deppad när jag läste den här prylen. jag vill liksom inte ens att min katt ska sova ensam. Ingen borde sova ensam (om en inte absolut vill). Vi behöver mer mänsklig värme, inte tvärtom!

Kommentera

