En liten dipp bara?

Det säger väl sig självt att en inte ska ropa hej och sådär. Men ändå. Jag trodde verkligen att vi var uppe nu. Eddan var på föris igår. Och idag när vi fått på oss alla overaller och vantar och mössor, står redo utanför huset att trava iväg till föris överraskas jag av ett snormoln. Ur ungen som var så frisk igår. Förskolan och vad den gör för ens barn. Så jag ringer föris och säger att jag hellre håller honom hemma och ser om det blir bättre under dagen än att han ska gå dit och bli helt slut och vara sjuk imorgon istället. Och de är ju förstående. Tråkigt nog fick jag ställa in min egen PT-träning och jag försöker intala mig att det bara är en liten svacka. Jag kommer att komma tillbaka. Bara alla barnen är friska. Visst? Visst!

Så vi ligger och myser i soffan till barnkanalen (prisa SVT för den och att Eddan nu kan tänka sig att ligga still tillräckligt länge för att den ska vara intressant). Och tacka youtube och alla tågfantaster därute som har filmat tunnelbanor och pendeltåg och godståg till förbannelse och lagt upp på youtube. Ungen är besatt av tåg i alla dess former. Och vet skillnad på dem. För även om han är snorig så är han tillräckligt pigg för att ligga med en iphone i handen och titta på tåg. Och bli vansinnig om de inte kommer i tid ( här kan ni ana en smula frustration va?) till honom.

I alla fall. Mysigt ändå att vara hemma med båda de små liven. Den lille sover mest, och äter. Och idag blir han fyra månader. Mer om det strax.


Kommentera

