Påtränganden

De där människorna som tvunget skulle tränga sig in i hissen på t-centralen när jag var in till stan häromdagen. Så jävla obehagliga. Eddan hade trängt in sig längst in vid den gula randen och skulle om hissen hade startat lyfts upp likt en sån där gubbe som bär med sig en stor soptunnahissvarning

Och paret har mage att försöka klämma sig in mellan mig och barnvagnen (som redan den är stor och tog upp nästan hela hissen).

Det hela slutade med att jag skrek åt dem att de fick vänta på nästa hiss. De vägrade att förstå att jag inte uppskattade att stå trängd och lukta på deras kroppsdofter samtidigt som min son sakta mosades bakom vagnen.

Då vaknade vargen i mig kan jag lova.

Jag fick urkrafter. Inga tårar, bara ren skär överlevnadsinstinkt.


Kommentera

