BBCMamma 2014

Igår begav jag mig tillsammans med ett gäng andra glada gravida och postgravida kvinnor/tjejer till Planet Fitness för att tillbringa en dag i träningskläder och lära oss mer om hur vi ska träna våra gravida eller postgravida kroppar.

Jag hade anmält mig till Lovisas pass Kick Ass Mamas. Det var upplagt på samma sätt som de pass hon har för oss på Rosa Skrot, och jag gillar verkligen upplägget och att fokus ligger på att få kontakt med musklerna, även de muskler man kanske inte tror att man har. Efter passet höll Lovisa en föreläsning om hur man ska fokusera på att må bra inifrån och ut och det var många bra tankar jag tar med mig därifrån.

Alla bilder har jag lånat från Sofia på UppochHoppa och Träningsevent.

maria och AK

Jag och min vän Anna-Karin diskuterar moves

maria moves

Maria moves around

träningsevent

Träningsevent anordnade BBCMamma för andra året.

Dunderklubben

Lovisa och hennes medhjälpare i Dunderklubben

Maria och bollen

Jag och den där bollen

Det var en fantastisk dag och träningsvärken finns där idag, men tack vare ett härligt Body Balance-pass med Mela på slutet så tror jag att jag kom lite lindrigt undan (än så länge, peppar peppar osv)

Nu laddar jag för BloggerBootCamp 2014 den 15 mars. Ses vi där?


4 thoughts on “BBCMamma 2014

Kommentera

