Blogger Boot Camp 2014 i KTH-hallen

Mängden träningsvärk i rumpa och ben idag. Det var helt väntat, och det kommer såklart bli värre i morgon. Och jag embrejsar den tanken och bokar inte av morgondagens Kick-Ass-Mamas pass för jag ska klara det. Klara att ta mig ur sängen, ta barnet till förskolan och åka in till Söder. Och genomföra passet. 

Gårdagen. Det var en totalt lyckad träningsdag i Träningsevents regi med fem pass inbokade och en föreläsning. Nästan alla bilder har jag lånat av UppochHoppa. Jag började dagen med ett reggaeton-pass. Och då denna kropp inte har koordinerat rörelser i dans på cirka fyra år så kände jag mig en aning klumpig och svårkoordinerad, men vet ni. Jag bryr mig inte. Det var roligt, härlig latinomusik och en chans att prova på.  

Bild

 

Efter det provade jag på Intensify med CasallHIT, ett riktigt jobbigt och svettigt pass. Alltså. Jag började fundera på vad jag gett mig in på. När jag hoppade hopprep koncentrerade jag mig på att inte kissa på mig då två graviditeter tydligen slitit lite på min bäckenbottenmuskulatur. Jobbar på det dårå. Hej inkontinensskydd!

Bild

Som tredje pass hade jag valt Lovisas Walking Bad, och oh my går jag illa idag. Alltså. ALLTSÅ! Och jag skulle äntra Kungsklippan trappvägen idag. Gåendes som en ”zoombie på knark”, som Lovisa uttyckte det. Men det gick. Och passet var otroligt jobbigt och otroligt välkoordinerat. 

Bild 

 Sen var det lunch. Då jag bland annat hängde med fina twitter/instagramvänner IRL. Det är jag som sitter och ser svår ut i glasögon. Såhär såg det ut efter att jag #reinstat den från Sara Öhman

Bild

Efter lunchen lyssnade jag in på en föreläsning med UppochHoppa-Sofia och Popjunkien  om hur man ska kommersialisera sin blogg och tjäna pengar på den. Ganska långt ifrån min verklighet och ambition, men det var ändå intressant att lyssna på och förstå mer om. 

Bild

Efter det var det dags att entra stora salen för ett ”litet” WörkOutBox pass som Pischa höll i. Alltså. Med tanke på att jag tränat boxning i två år (FÖR HUNDRA ÅR SEN!) så tyckte jag ändå att jag klarade det ganska bra, tekniken finns där men inte konditionen. Men det kommer! Jag tränar Kick-Ass-mamas med Pischa på Rosa Skrot på måndagar, och hon är ett fantastiskt energiknippe och väldigt peppig!

Bild

 

Alltså. Puh. Sen var det bara ett pass kvar och tur var nog det för mina ben och rumpa/lår höll på att vika sig under mig. Då var det dags att Grace and flowa, vilket kändes sjukt skönt. Lite yogainspirerat. På en matta. Sträcka ut typ varenda del i kroppen efter dagens övningar. Jessica Clarén heter kvinnan som med sin härliga skånska fick oss alla att slappna av och sträcka ut, böja vissa av våra kroppsdelar mer än vi nog nånsin trodde var möjligt. 

Bild

Så här fina och glada var/är arrangörerna Sofia och Mela: 

Bild

Allt det här fick vi i goodiebagen: 

Bild

 

Och här är alla glada peppiga deltagare: 

Bild

 

Jag kommer inte ihåg hur många BBC jag deltagit på, men några stycken och det växer för varje år och det är superkul. En chans att träffa nya och gamla vänner, få inspiration, träna och ha riktigt roligt tillsammans.

Kvällen avslutades med mingel på Hotel Scandic Anglais dit vi begav oss efter en välbehövlig dusch och middag. Där fick jag några riktigt fina ord att ta med mig, gömmer dem längst in och plockar fram de dagar det tar emot att gå till träning. Ett stort tack och en jädrans massa träningsvärk i framförallt rumpa och baksida lår idag.  


3 thoughts on “Blogger Boot Camp 2014 i KTH-hallen

  1. Ingen kondition? Du skämta med mig aprilio – du orkade ju jättebra och öste järnet hela dagen. Var stolt och sträck på dig – du är sannerligen grym och en riktig träningstjej! Kram och tack för dina ord om eventet – blir varm i hjärtat och glad i själen!!! Kram!

  2. Tack för bra pepp under dagen! Utan dig hade jag gett upp de sista minutrarna av Lofsans pass! Och det var så roligt att äntligen träffas. Det gör jag gärna igen🙂.

Kommentera

