puh, snart är veckan över

den här veckan gick ju inte till världshistorien som ”the best week ever” så att säga. en förkyld småbarnsmorsa med en bajssprutande bäbis och en tvåårstrotsande eh tvååring och en man som typ i och för sig jobbade hemma i tisdags men sen har varit ganska ehm mycket borta på jobb så kan jag ju säga att jag ”några gånger” den här veckan undrat varför i hela friden skaffade jag barn för. varför ville jag det liksom? men jallafall. gjort är gjort och så vidare. men nu börjar det ordna upp sig PEPPAR PEPPAR. idag på morgonen trodde jag iochförsig att armageddon var här och så. och tar på det beslutet att låta det stora barnet vara HEMMA för att jag verkligen inte orkade ta fighten. HEMMA? Vad är jag? En självmordsbombare eller?  jallafall. slukade en kopp kaffe, andades in och ut några gånger och tog tag i dagen. fick oss utanför huset. nyckeln till allt ont. men se där. solen och luften ba rensar bort allt groll. och sen har vi ätit pannkakor, lapat grädde direkt ur skålen och åkt allihop och lagat vagnen, vars broms gick sönder för en massa veckor sedan. och snart har bäbisen nog fått tillbaka normal tarmflora igen. sa bvc i alla fall. när hon samtidigt konstaterade (på telefon) att min bäbis nog är av sorten ”som äter helst själv”. jotack. han har hållit flaskan själv sen han var tre månader typ. vi firar med ehm ”vit” skjorta. och nu sover båda barnen och jag tar en kaffe till för att orka med eftermiddagen och kvällen då mannen tydligen har nåt ”event” på jobbet. man ba ”you are welcome”. jag väntar på presentregnet som ska regna över mig när den här föräldraledigheten är över. jag önskar mig (info till berörd) : en parfym (en speciell, fråga mig vettja), nya (tränings)skor, nya kläder, nytt det mesta som jag kan klä på mig mm.

hejåhå.

i helgen ska vi till linköping och det ska bli så sjukt kul. old friends osv. mer om det en annan gång. 

 


Kommentera

