Mellantid

Efter en fantastisk helg med vänner i Linköpings omnejd (ingen av de vi hälsade på kan sägas bo centralt i Linköping direkt) har vi nu landat hemma några dagar för att ladda om batterierna för att snart fara iväg till Arkösund och fira påsk. 

Alltså. Det här med vänner från förr. Från studietid och gymnasiet. Så himla fint ändå. Att liksom bara kunna ta upp där vi lämnade det, aldrig behöva någon startsträcka. Det är inte så många jag umgås med sen den tiden, men de jag har de är finafina. Och jag drack vin och diskuterade feminism till långt in på natten. Och vi gick långpromenad på landet och tittade på hästar. Och vi åt god mat och barnen fick träffa några nya kompisar. Och allt var bara så himla fint. Och nu sitter jag och hemnettar efter hus i Östergötland. För kanske, kanske är det där vi landar. Sen. När vi bestämt oss för att vi är färdiga med att bo i Stockholm. När jag ska ta upp biodling och potatisodling och svartvinbärsbuskar och hallon. 

Och så åker vi till Skåne veckan efter påsk. Och med vi menar jag jag och barnen. Hilarious ska vara hemma och se efter huset och vattna blommor osv. Jag ska åka tåg med två små barn. Fortsättning följer så att säga! 


Kommentera

