Mycket gammalt och nytt nu

Alltså. Det är mycket nu. Det är tankar. Det är mäklare. Det är ska vi stanna i Stockholmsregionen eller lämna. Vi åker ut på landet och kollar hus. Det är barnen och förskolan. Det är jag och mitt jobb. Det är allt det där som avgör och det är att vi odlar lite grejs på balkongen fast vi kommer vara borta halva sommaren. Det är planer och svåra beslut och det är uppochned i huvudet. Och jag får liksom ingen ordning på mitt liv

Livsomvälvande eller bara stanna kvar. Vänta tills vi är färdiga med det vi ska bli färdiga med. 

Det är allt och ingenting. Det är lite rörigt. Minst sagt. 

 


One thought on “Mycket gammalt och nytt nu

  1. Ja livet är rörigt faktiskt. Vi har lite samma. ”ska vi skaffa barn nu? eller liksom göra massa (mer) saker först? eller ska vi köpa ny lägenhet i stan? eller ska vi börja titta på hus nu, det gör ju folk när de fyller 30? var vill vi bo i så fall? Hur långt från stan? eller ska vi köra på det där med barn innan hus så vi kan vara föräldralediga medan vi fortfarande bor i stan där det är roligt att vara föräldraledig? Och när ska vi egentligen gifta oss mitt i allt detta?”

    Ja du hajjar. Kan helt relatera till det icke helt givna🙂

Kommentera

