De däringa mäklarna

Alltså. Det är inte alls säkert att vi ska sälja vår lägenhet NU NU. Men jag har träffat 4 mäklare i veckan för att få en bild av läget och pratat med banken för att kunna ta ett beslut snabbt OM huset dyker upp. Och så har jag tittat på ett hus som jag är mycket MYCKET kär i men det är något som skaver med det. Det är kanske den något spökfyllda källaren. Eller priset. Eller läget. Eller det faktum att vi måste börja pendla fyrtio minuter om vi köper det. Eller nåt annat. Men det är helt fuckingfantastic egentligen. 

Men i alla fall. 

Mäklarna var det. 

Ni vet män med en massa testostoron och säljpersonligheter och sådär. 

Och där sitter jag med ett barn som ska matas och som vägrar låta sig svepas med i deras förträffliga värderingar av våran alltför dyrt inskaffade lägenhet (enligt mäklare nr 4). Vi kan väl säga som så, jag vill egentligen bara få det överstökat. Helst i förrgår. Och de visar på papper hur duktiga de är på att kränga lägenheter till kreti och pleti. Och jag humm:ar och mmm:ar och frågar lite sådana där viktiga frågor som VAD KOSTAR DET DÅ? och annat som en bör veta. Och det regnar ute och tiden går. Och jag vill ju egentligen inte alls flytta från förskolan och så. Men det finns ju ett sug i kroppen min efter att kunna släppa ut mina barn i en någorlunda grön miljö, då barn nummer ett har börjat fråga efter att GET OUT MORE och jag inte orkar för vi måste laga mat och vi måste måste måste. 

Inte för att hus skapar mindre måsten, men det finns ju i alla fall en grön plätt de kan spela lite fotboll på, kanske? 

 

Kommentera

