Spring spring spring

Nej, inte den typen av spring där jag faktiskt springer. Med springskor och såvidare. Men det där springet från en grej till en annan till en annan till en annan när jag har två barn hemma. Förskolan stängd. Ingen rast ingen ro. Fast ett litet andningshål nu när båda barnen faktiskt sover i vagnen. Vi kastade oss ut i lekparken i morse. Lite halsöverhuvud som vanligt när vi ska ut. Testade två vagnar. Det blev den tredje (som vi lagt upp på blocket för att sälja men som ingen köpt. Lyckligtvis. För den är ju fuckintastic. Nu kommer jag ej sälja den förrän tidigast efter semester). I alla fall. Vi provade den där ståbrädan på trehjulingen. Funka inte. Och den där vagnen vi köpt med ståbrädan ramlade sönder i molekyler typ. Jävla billigt skräp. Svetten när jag kom på att det enda vettiga när en ska vara a.f.h.* hela dagen är syskonvagnen. Hann ner och slänga skräp innan jag kom på att jag måste byta vagn. Upp och byta vagn. Komma ihåg att ladda vagnen med spadar och hinkar. Ut. In. Ut. 

Och vidare till lekparken. Och sen på pendeln in till stan och La Lindas fantastiska showroom för Comme Ci. Alltså. Pariskänslan. Helt underbart. Är nu kär i ett par solglasögon till Eddan men då min framtid är av modell osäker har vi lagt ett inköpstopp for the time being. 

Sen stoppa i barnen i vagnen. På tunnelbanan. Gå gå gå. Vattna potatisen på kolonilotten som jag delar med en nyfunnen odlingsvän och tillika mamma till förskolevän till Eddan. 

Sen gå gå gå igen. Hem och båda barnen sover. Och där är vi nu. 

Alltså. Det här med två barn. Så himla mycket roligt vi har ihop. Men så himla mycket svettigare det är att försöka manövrera två barn istället för ett. Jag fattar att jag inte går upp i vikt direkt. Det är ju ett enda långt träningspass att ta hand om dem båda. Och mellan detta ska jag försöka hinna äta. Det låter sig inte göras helt enkelt. 

 * a.f.h- away from home


One thought on “Spring spring spring

Kommentera

