Taskig timing eller bara helt rätt i tiden?

Vi letade ju hus. Och hade hittat ett jetefint i Gnesta. Och så fick jag besked att de ska säga upp en tredjedel av personalen på mitt jobb. Och här går jag hemma och sliter med blöjbyten och humörsvängningar och allskön funderingar kring livets mening. Så baboom så kanske jag fick den där sparken i baken som jag så väl behövde efter att ha ”funderat framtid*” hela föräldraledigheten. Alltså. Jag rättar. Jag BORDE ha funderat framtid men jag har i stort sett mest hunnit med att byta blöjor och skaka vällingflaskor. För att jag är inte den planerande typen och jag ”tar dagen som den kommer” och såvidare. Borde blir mer strukturerad och sätta mål och sånt där tråkigt. Men jag fungerar ju inte så väldigt bra med mål på lång sikt (läs träna inför Midnattslopp och annat) och så säger svärmor de förlösande orden. Det där om hur jag måste ta reda på vad det är som gjort mig rädd för min egen personlighet och reda ut det. Se styrkan i det. Plocka fram det och stärka upp det. Göra det till min grej. Och jag känner att jag är något på spåren. Men hur GÖR jag?

Alldeles oavsett. Idag skiner solen och Eddan har två dagar kvar på förskolan, sen är det sommarlov i två härliga månader.    


Kommentera

