Det är något med fredagen den trettonde

Jag ska iväg till tandläkaren med Eddan idag på grund av en vattenrutchbanevurpa igår eftermiddag. Jag, min kamikaze, tog för andra gången med mig barnen till badhuset och det ville sig inte bättre än att Eddan ramlade när han skulle gå UPPFÖR rutschbanan istället för att åka nerför, mina varningsord till trots. Så i morse när han vaknade och klagade att han hade ont i munnen ringde jag och bokade en tid.

Och morgonen gick sedan i trotsets tecken kan jag säga. Ingen blöja skulle han ha på, för han ska ju ha kalsonger på sig numera. Sedan var det den där med vagnen. Som han prompt skulle ligga i och lillebror fick snällt sitta i sele. I regnet. Och tårarna och skriken när E inte lyckades ta sig upp i vagnen själv. För jag får ju inte hjälpa. Vi kan väl kalla det lite lätt hysteria!

I alla fall. Jag kollade in aktiedepån. Är något av en stjärna på det där. Borde bara placera pengar. Har gjort cirka 257 procent på ett innehav. DET NI!

Så.

Nu är det snart sommarlov. Jag laddar batterierna nu.


Kommentera

