Förlossningstänk

Alltså. Det är ju några veckor kvar men jag har ändå gått in i något slags förlossningsförberedande läge. Pratar med familjen om hur vi vill lägga upp det med barnvakt av Eddan då vi i panik åker in till SÖS och skriver förlossningsbrev (på arbetstid) och tänker att det ju faktiskt snart SNART SNAAAART är dags igen. Har inte gått yogakurs den här gången och inte övat på att andas. Tänker att jag nu är rutinerad och således inte kommer att öva nåt förrän sista veckan. Kommer såklart att få äta upp detta uttalande många gånger om. Funderar en del på de tågresor vi har framför oss. Skåne. Arkösund. Linköping. Vi ska på bröllop den 27 juli. BF är 2 augusti. Jag kommer vara en stor lastbil då kan jag säga. Tänk om vattnet går under vigseln. Hilarious måste vara nykter. Vi måste ha väskan och babyskyddet med oss vart vi än åker. Tänk om barnet kommer tidigare. Tänk om jag föder i hallen. Tänk om jag sitter på ett tåg när vattnet går. Tänk om det blir precis som förra gången. Över på en kväll. Eller tänk om det blir en utdragen jobbig 36-timmars. Tänk om jag föder på Lunds BB. Eller Norrköping/Linköping. Tänk om de inte har lustgas på rummet. Tänk om barnmorskan inte har tid.


4 thoughts on “Förlossningstänk

  1. Du är ju supercool! Bara det att du tänker att ”kanske blir det där eller där å då eller då” är ju häftigt. Jag är mer: MÅSTE vara i Stockholm å har en massa önskekrav på hur jag vill att personalen ska vara/göra. Men det blir som det blir å så länge både jag å bebis är hela å fina blir det bra – försöker jag tänka…

    1. Ja kanske cool ändå, tänker att det liksom kommer gå för fort för att fundera. Måste bara hinna till närmaste sjukhus, vara var det vill. Har heller inga mer krav än LUSTGAS och PERINEALSKYDD (som jag också skrivit med STOOORA SVARTA bokstäver i mitt nya förlossningsbrev🙂

Kommentera

