Talar först, tänker sen…

Alltså. Det där med förskolan igen då. 

Det är klart att jag tror att barnet anpassar sig till den nya situationen, säkert bättre än vad jag gör. Men jag blir ändå OROLIG. För jag tar tydligen inte förändringar så jättebra just nu. Eller. Såhär. Jag måste hem och smälta (och rasa på bloggen) för att det liksom ska landa att det blir en ny situation och jag kan ändå inte bestämma hur det ska bli. Men ändå. Innan jul var jag all enthusiastic över att vi hade så underbar förskola. Kunde inte tänka hur vi någonsin skulle kunna flytta ifrån här för då måste vi ju lämna eddans förskola. Nu är jag mycket mer ”vi flyttar när vi känner att vi hittat vårt hus, no mather what förskola barnen går i”. Det blir ju liksom som det blir. Och jag har börjat tänka hus igen. Damn me. Men nu ska vi först göra föräldraledigheten all amazing med skidåkning och pulka in les alpes, mer om det senare. Sen. Sen ska jag sporta femårsplan och börja med biodling. Det brinner i mig. 


Kommentera

